大熊

Many Moons Ago - Empyrium

一个人:

Empyrium是德国一支民谣金属乐队。乐队的音乐一直呈现一种悲伤的基调,甚至是催人泪下的,你可以联想到连绵不断的森林,在冬日阳光的照射下,一种凄凉,一种寂寞。

a night of december so dark and cold
在十二月一个孤寂而寒冷的夜晚
i walked a path ages old
我走在年代已久的小径之上
the moon amongst the clouds revealed
月光自云中透出
lightning valleys, forest and field
照亮山谷,照亮森林,照亮田野

embraced by silence i wandered the moor
在这片静默之中我漫步荒野
an endless landscape by my side
无尽景色尽在我身侧
when in the mist i saw a light
就在视野朦胧之时我看见一束光
dancing through the hazy night
在这个朦胧月夜翩翩起舞
i stood and watched the play in awe
我怀着敬畏静立在那默默欣赏这场演出
was deeply touched by what i saw
我已被我所见深深触动
i told my friends what i did see
我对朋友讲述我看到的一切
and what they told did tremble me!
可他们的回答却令我毛骨悚然!
it’s said the ghost of a young, fair maid
听说那是一个年轻貌美的女鬼
is cursed to dwell beneath the shade
她受了诅咒,只能一直游荡在老橡树下的阴影中
of the olden oak she died below
当年她就是死在那棵老橡树下的
o that was many moons ago!
啊,那一切可是很久以前的事了


评论

热度(4)